
I 2025 træder den nyetablerede bestyrelse (fra november 2024) for alvor i funktion.
Bestyrelsen består af medlemmer fra fællesskabet: Birgitte Bundgaard Madsen som forkvinde, Sara Mørch som næstforkvinde, Alice Bøegh (København) som kasserer samt Alice Andersen (Aarhus), Una Gaasedal, Tanja Peters, Frederikke My (Aarhus), Fie Maké (Odense) og Stine Munch som fortsætter som ansvarlig den overordnede strategi og udvikling i METAL SISTERS som helhed. Bestyrelsen går ind i arbejdet med stort engagement og et fælles ønske om at bidrage til den videre udvikling af foreningen.
Der udvikles og lanceres en ny hjemmeside, og der arbejdes med både merch og medlemsfordele som led i at styrke foreningen og skabe værdi for medlemmerne. Et stærkt jysk team indgår samarbejde med Headbangers.dk om salg af merch. Samtidig fortsætter arbejdet med at den samlede retning for fællesskab og forening.
Året er præget af opbygning og afprøvning af struktur, roller og samarbejdsformer i de forskellige arbejdsgrupper. Det administrative arbejde styrkes med nye tiltag, arbejdsgange og initiativer, som løbende udvikles og justeres. Alt i alt et mere grundigt og bæredygtigt administrativt fundament for foreningen. Der vedtages et kontingent og dermed en medlemsskare som viser deres opbakning og støtte. I juni konstitueres Sara Mørch som forkvinde med ansvar for at føre arbejdet videre sammen med resten af holdet.
Som en afspejling af udviklingen og den fortsatte vækst og professionalisering — og et tydeligt next level i fællesskabets visuelle identitet — lanceres et nyt logo, igen designet af Moa Mårdberg. Både det oprindelige og det nye logo fungerer som identitetsmarkører og bruges på merch, faner og nyt udviklet materiale.
En milepæl dette år er samarbejdet med Copenhell-aktører, hvor METAL SISTERS bemander Pandæmoniumbaren under festivalen. Indsatsen samler frivillige kræfter på tværs af fællesskabet og foreningen, styrker sammenholdet og skaber et betydeligt økonomisk bidrag til foreningen.
Sidst på året inviterer Foreningen Musikbevægelsen af 2019 METAL SISTERS til deres hyldestshow for at fortælle om fællesskabet og foreningens arbejde som en del af fokus på betydningsfulde initiativer og aktører i branchen.
2025 står som et år, hvor METAL SISTERS tager ved lære af erfaringer og udfordringer, træffer valg og tager de næste vigtige skridt i den videre retning.

